czwartek, 11 grudnia 2014

ETYKIETY, ETYKIETY...

Oto, co dzieje się w naszej szkole w związku z kolejnym zadaniem z projektu " AKTYWNIE PO ZDROWIE".
Podczas zajęć zgłębialiśmy wiedzę zawartą na etykietach produktów spożywczych. Teraz nasi uczniowie wiedzą, że nie należy ulegać reklamom, lecz zapoznać się z informacjami, które są na opakowaniach wybieranych przez nich produktów. Poznawaliśmy trudne słowa np.: konserwanty, emulgator, zagęszczacze, sztuczne barwniki i wiemy, że to szkodliwe dla zdrowia dodatki i należy unikać takich produktów, w których one występują.

    Te informacje są napisane drobnym drukiem, ale warto się potrudzić.


  Chłopcy są zaciekawieni nowymi, niezrozumiałymi słowami.


A Kacper już wie, czy warto kupić ten produkt.


Sprawdziliśmy, czy etykiety zawierają takie informacje.





Mikołaj wcielił się w przybysza z Turkusowej Planety- Ferro, któremu reklamowaliśmy różne produkty.


 W pracowni komputerowej oglądaliśmy prezentację " Mądre zakupy".


I rysowaliśmy " zdrowe " produkty dla Ferro. Paweł był dumny z pięknej ryby.



Weronika też się postarała

Konkurs
Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu najciekawszej gazetki ściennej " Jak czytać etykiety?". Gazetki mogły być wykonywane we współpracy z rodzicami. Wszyscy bardzo się starali, efekty pracy przeszły nasze najśmielsze oczekiwania- prace są przepiękne i pouczające. A rozstrzygnięcie konkursu było niełatwym zadaniem. Każdy uczeń mógł oddać tylko jeden głos na wybraną gazetkę.


                               Zwyciężyli Eryk, Krystian, Marcin i Mikołaj.


                      

" O włos", a właściwie zaledwie o jeden głos mniej uzyskali Julka, Jakub i Norbert.


Praca Antka, Maćka, Piotrka i Pawła też jest piękna.


Diana, Agata i Kacper przestrzegali przed skutkami zjadania produktów przeterminowanych.


                              Weronika, Julka i Paweł zachęcali do czytania etykiet.



Dzielimy się naszą wiedzą z koleżankami i kolegami z innych klas.
Aby nasze koleżanki i koledzy wiedzieli, na co zwracać uwagę kupując produkty spożywcze opowiedzieliśmy im o zagrożeniach i zaprezentowaliśmy nasze gazetki.


                                    
                                Starsi uczniowie powinni zapamiętać nasze przestrogi.
                                    

                                     Pierwszakom spodobał się ludzik Ferro i nasze plakaty .


Z uwagą słuchali naszych przestróg.


                      Plakaty wzbudziły zainteresowanie dzieci z zerówki.


Ciekawe, czy skorzystają z naszych rad?

Nasi rodzice też już wiedzą, jak czytać etykiety. Pomogą nam wybierać wartościowe produkty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz