Podczas zajęć zgłębialiśmy wiedzę zawartą na etykietach produktów spożywczych. Teraz nasi uczniowie wiedzą, że nie należy ulegać reklamom, lecz zapoznać się z informacjami, które są na opakowaniach wybieranych przez nich produktów. Poznawaliśmy trudne słowa np.: konserwanty, emulgator, zagęszczacze, sztuczne barwniki i wiemy, że to szkodliwe dla zdrowia dodatki i należy unikać takich produktów, w których one występują.
Te informacje są napisane drobnym drukiem, ale warto się potrudzić.
Chłopcy są zaciekawieni nowymi, niezrozumiałymi słowami.
A Kacper już wie, czy warto kupić ten produkt.
I rysowaliśmy " zdrowe " produkty dla Ferro. Paweł był dumny z pięknej ryby.
Konkurs
Zadanie konkursowe polegało na wykonaniu najciekawszej gazetki ściennej " Jak czytać etykiety?". Gazetki mogły być wykonywane we współpracy z rodzicami. Wszyscy bardzo się starali, efekty pracy przeszły nasze najśmielsze oczekiwania- prace są przepiękne i pouczające. A rozstrzygnięcie konkursu było niełatwym zadaniem. Każdy uczeń mógł oddać tylko jeden głos na wybraną gazetkę.
Zwyciężyli Eryk, Krystian, Marcin i Mikołaj.
" O włos", a właściwie zaledwie o jeden głos mniej uzyskali Julka, Jakub i Norbert.
Praca Antka, Maćka, Piotrka i Pawła też jest piękna.
Diana, Agata i Kacper przestrzegali przed skutkami zjadania produktów przeterminowanych.
Dzielimy się naszą wiedzą z koleżankami i kolegami z innych klas.
Aby nasze koleżanki i koledzy wiedzieli, na co zwracać uwagę kupując produkty spożywcze opowiedzieliśmy im o zagrożeniach i zaprezentowaliśmy nasze gazetki.
Starsi uczniowie powinni zapamiętać nasze przestrogi.
Z uwagą słuchali naszych przestróg.
Ciekawe, czy skorzystają z naszych rad?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz