piątek, 12 kwietnia 2019

" Razem odkryjmy świat programowania"

Uczniowie klasy II i III od początku drugiego półrocza uczestniczą w projekcie
"Razem odkryjmy świat programowania". 
Zajęcia są prowadzone przez P. Ewę Kisielewską i P. Dariusza Michałowskiego.

Podczas pierwszych zajęć dzieci uczyły się łączyć punkty wg podanego schematu, układać określony kodem wzór, odczytać współrzędne zakodowanego obrazka, zakodować obraz wg podanych współrzędnych oraz zakodować i nanieść współrzędne wg własnego pomysłu.

 Popularna gra w " Statki" pozwala ćwiczyć  planowanie, projektowanie i kodowanie.

Kolejnym zadaniem jakie otrzymali uczestnicy projektu było przeczytanie symboli
i zamienienie ich w sekwencję ruchów tak, żeby powstała wieża z kubeczków.




Uczestnikom bardzo podobało się kodowanie wzorów na specjalnej macie.




Podczas zajęć z komputerem korzystaliśmy z zasobów portalu http://godzinakodowania.pl
Praca na tym portalu polega  na rozwiązywaniu różnych zestawów łamigłówek, poprzez komponowanie programów z bloków. Ćwiczenia przewidziane są dla najmłodszych dzieci, które chcą uczyć się programowania przez zabawę,
czyli w łatwy i przyjemny sposób.


 Kolejne zajęcia to  praca w programie Scratch. W dzisiejszym świecie programowanie przestało być zarezerwowane jedynie dla wąskiej grupy dorosłych. Naukę kodowania można rozwijać już od najmłodszych lat. W tym celu powstał Scratch – graficzny język programowania adresowany do dzieci.


Scratch umożliwia tworzenie własnych interaktywnych historyjek, animacji, gier oraz muzyki za pomocą skryptów układanych z gotowych bloków. Tworząc postacie i tła w projekcie można korzystać z bogatej biblioteki, pobierać grafikę z pliku oraz tworzyć własne zasoby i modyfikować je w prostym edytorze. 
Kodowanie w Scratchu nie wymaga też wcześniejszej znajomości żadnego języka programowania. Scratch nie tylko zapewnia mnóstwo dobrej zabawy, ale równocześnie uczy kreatywnego myślenia, precyzyjnego wyrażania swoich myśli, wyciągania wniosków oraz uczenia się na błędach. U dzieci mających styczność z programowaniem notuje się zwiększony stopień pomysłowości i dbałości o szczegóły.
 Kiedy dzieci kodują w Scratchu, nie tylko dobrze się bawią, ale także uczą się poszukiwania sposobów rozwiązania problemów i nabywają umiejętności myślenia algorytmicznego.  To ważne i cenne umiejętności, które warto rozwijać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz